At ketchercentret er ‘digitalt’ betyder, at hele forløbet fra reservation af baner, mens man spiller, og til man har spillet, er styret af intelligent computer-teknologi.
Det digitale element betyder også, at træningen bliver mere effektiv, at man kan træne på flere måder, at der bliver færre pauser, og pulsen kan komme højere op. Ketchercentret er et eksperimentarium for, hvordan man kan gøre ketchersport mere inklusiv, udfordrende og hvordan man kan udvikle sporten som helhed.
Ketchercentret bliver med tre digitale squashbaner udstyret med:
- Digital banereservation og adgang via smartphone. Lyset på banerne er koblet op på den digitale booking, således at lyset tændes automatisk, på det tidspunkt træningen påbegyndes og slukkes – ligeledes automatisk – når træningen afsluttes.
- Pointtællingen under spillet sker ved, at spillerne skiftevis berører en touch-pad på sidevæggen, og stillingen fremgår af et display på frontvæggen.
- Instant Camera Replay gør det muligt for spillere at gense spilsekvenser og derved hurtigt afgøre hvem, der skal have point, eller om der skal dømmes fejl i spillet. Systemet minder om ’Hawk-eye’ fra tennis sporten og VAR, som man kender fra fodbold.
- Den væg man spiller op ad kan omdannes til en interaktiv frontvæg. Herved kan væggen ved hjælp af projektorer omdannes til en masse forskellige typer af interaktive spil, f.eks. tal og bogstavspil til børn med indlæringsvanskeligheder, pacing-spil til den kondi-fokuserede eller challenge-spil til solo og par-spillere.